L’evolució del SEO i “l’Efecte de la corba d’Abbey”

El cap de setmana del 17 al 20 de juny d’enguany el Mundial de MotoGP arriba al Regne Unit, un renovat circuit de Silverstone dóna cabuda a les categories de 125, Moto2 i MotoGP. És precisament la renovació del veterà circuit el que ens porta al perquè del títol de l’article, com veurem més endavant.

Corba de Abbey al MotoGP de Silverstone 2010
Aquesta situació serveix per ambientar el tema del Consultor SEO responsable i eficient

Com haureu llegit a molts altres recursos web o els més encuriosits fins i tot en paper, hi ha certes coses que cal fer per tenir un cert èxit en projectes SEO, d’altra banda també heu pogut llegir que hi ha altres coses de les que precisament cal fugir per no estressar encara més el posicionament probablement precari d’una web sobre la que treballeu (vull dir que quan surten al públic estàn sense optimitzar o pitjor, han caigut en mans negligents o poc ètiques).

Com en tota la resta, el SEO demana FER unes coses i NO FER altres.
On està el limit?

Per qualsevol persona no entesa sinó interessada pel SEO hi ha alguns axiomes ja fixats a la consciència col.lectiva, com ara no abusar de les paraules clau en paràgrafs inintel.ligibles per humans, fugir de llenguatge no natural i reiteratiu, serien exemples de contingut, la base d’una web típica, si sou més tècnics o desenvolupadors probablement haureu llegit sobre els redireccionaments 301 o trucs per oferir un contingut als visitants humans i un altre diferent per els spiders com googlebot, msnbot i d’altres, cas tractat com d’extrema gravetat en termes de frau SEO (cloaking).

El cas és que ens trobem submergits un cop més en una clara evolució mesura/contra mesura on els professionals lligats a Internet i el màrqueting de cerca o directament relacionats amb el sector SEO es dediquen a forçar els límits del joc, tothom diu que juga a la zona blanca del SEO però és una fal·làcia, si realment investigues, si realment estàs al dia, si no tems experimentar de manera responsable, si fas tot el que (en part) defineix un SEO professional aleshores benvingut/da a la zona grisa.

Òbviament això no queda així i els actors del sector dels grans cercadors com Google o Bing elaboren regles i estratègies per discernir entre els esforços “legals” per millorar la rellevància i posicionament d’una pàgina o un lloc web complet i aquells esforços que ratllen les males pràctiques.
Corren temps un xic bipolars on l’èxit en SEO passa per dues vies fonamentals alhora que totalment divergents:

  1. Contingut de qualitat, únic i rellevant, humanament parlant podríem dir “el cor”
  2. Un control del rendiment tècnic del recurs web, aquí ho podem interpretar com “el cervell”

La part tècnica queda fora de l’abast de la immensa majoria de creadors de contingut, professionals o no, regulars o ocasionals.
La part de creació de contingut requereix volum, tema, dedicació, un desenvolupador no pot dedicar tant temps a crear contingut…

I entremig, el coordinador, el director de projecte, el consultor SEO que ha d’aceptar el compromís de portar les coses dintre d’un nivell de risc acceptable alhora que donant les majors probabilitats d’èxit.

Alerta amb els continguts duplicats!

Un consultor que beu de les bones pràctiques ha de ser conscient en tot moment de l’efecte tòxic dels continguts duplicats durant la vida del projecte, el gran problema és que no parlem de fets evidents com repetir paràgrafs o pàgines de text senceres, sinó que el desenvolupament necessari per projectes complexos pot provocar colateralment un efecte duplicador (segur que arribats aquí recordes aquell problema que vas tenir amb els breadcrumbs :)

Però moltes vegades cal tenir elements que portin avantatges competitius i que alhora són els que aporten el component perill, tornant al tema de l’article…

Imagina’t que ets el/la director/a d’un hipotètic equip de motociclisme i veus que els teus competidors avancen al teu aplicat pilot sempre al mateix revolt, la corba d’Abbey si ens apliquem al circuit esmentat pel cas, creant una excepció al reglament de la carrera que va agafar per sorpresa fins i tot als comisaris de la cursa. Pots fer dues coses: defensar la legalitat del teu corredor davant l’únic periodista que et fa cas o bé fer entrar al xicot a boxes i cantar-li la canya :)

Conclusions:
– Qui no arrisca no guanya
– Qui arrisca sense “saber” és un desastre esperant el seu moment
– Convertir riscos en avantatges és una tasca respectable, professional i valorada

Gràcies pel teu temps i atenció!

PD. Pels més “moteros” aquí hi ha un video amateur on es veuen alguns moments dels entrenaments i carrera. La millor perspectiva de la corba i la “trampa” és del minut 4 endavant (foto) tot i que no apareixen els moments més flagrants ;)

2 comentarios en “L’evolució del SEO i “l’Efecte de la corba d’Abbey””

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s